Thursday, November 27, 2014

LAPORAN HARIAN KEJOHANAN TINJU REMAJA KEBANGSAAN SIRKIT 3/2014 : HARI PERTAMA

Hari pertama kejohanan tinju remaja kebangsaan sirkit 3 2014 berlangsung tanpa sebarang masalah dengan sebanyak 28 perlawanan di 2 gelanggang dipertandingkan pada hari ini.

Hari pertama kejohanan juga menyaksikan 2orang peninju dari pasukan Pelapis Serantau turun bertanding bagi acara masing masing. Peninju pertama, Mohd Fikrie yang bermain pada kategori 44-46 kg menentang peninju dari negeri Kelantan. Perlawanan yang berlangsung sebanyak 3 pusingan ini akhirnya dimenangi oleh peninju dari Serantau dengan kiraan mata 29-28,29-28,29-28 seterusnya melayakkan diri ke perlawanan akhir pada 28hb November ini.

Peninju kedua Serantau yang turun bertanding adalah Mohd Aiman yang berasal dari Kelantan menentang peninju dari Negeri Sembilan bagi kategori 49-52kg. Walaubagaimanapun, Mohd Aiman tumbang di pusingan kedua dengan TKO dan gagal untuk mara ke peringkat akhir.

Semua perlawanan berakhir pada pukul 6.00pm dan akan bersambung pada keesokan hari. Hari kedua kejohanan akan menampilkan 2 orang lagi peninju dari Serantau pada perlawanan yang akan bermula pada pukul 2.30pm.

Laporan disediakan oleh,
Ahmad Norzahin b. Mohamed Zain

No comments:

Post a Comment