Friday, November 28, 2014

LAPORAN HARIAN KEJOHANAN TINJU REMAJA KEBANGSAAN SIRKIT 3/2014 : HARI KEDUA

Hari kedua kejohanan bermula dengan menyaksikan 2 orang lagi peninju dari Pelapis Serantau turun bertanding. Peninju pertama, Stevieromouldo Tan yang bermain pada bout ke 8 menentang peninju dari Negeri Sembilan bagi kategori 64-69 kg. Perlawanan yang berlangsung sebanyak 3 pusingan ini dimenangi oleh peninju dari Negeri Sembilan dengan kiraan mata sekaligus layak ke peringkat akhir.

Seterusnya,seorang lagi peninju Hasnizam Bah Angin telah menentang peninju dari Negeri Sembilan juga bagi kategori 49-52kg 15-16 tahun. Perlawanan yang sengit antara kedua peninju ini akhirnya perpihak kepada peninju dari Pelapis Serantau melalui kiraan mata. Ini sekaligus penyaksikan Hasnizam layak ke peringkat separuh akhir yang dijadualkan berlangsung pada esok hari.

Hari ketiga kejohanan akan berlangsung dimana seorang peninju dari Pelapis Serantau, Mohd Fikrie akan bertanding diperingkat akhir menentang peninju dari KL. Manakala Hasnizam akan turun bertanding pada peringkat separuh akhir menentang peninju dari Kelantan.

Laporan disediakan oleh,
Ahmad Norzahin b. Mohamed Zain
Pengurus Pelapis Serantau

No comments:

Post a Comment